De 5 overtuigingen van Successie in Bedrijf

Successie in Bedrijf heeft een uitgebreide en unieke dienstverlening voor de ondernemer en zijn familie  ontwikkeld, zowel voor, tijdens en na het ondernemerschap.  Onze overtuigingen liggen daaraan ten grondslag en die delen wij graag met u:

1. De bedrijfsoverdracht is altijd, in elke levensfase van de ondernemer en het bedrijf, belangrijk. Immers wanneer u uw bedrijf overdraagt of verkoopt, zorgt u er voor dat dit in topconditie is om er het beste resultaat uit te halen.

En waarom zou u daar pas een paar jaar van te voren mee beginnen? 

2. Advisering mag nooit beginnen bij en alleen maar gericht zijn op de cijfers. Door de waan en hectiek van de dag zijn we zo gefocust op die cijfers dat we datgene wat minstens net zo belangrijk is, uit het oog dreigen te verliezen. Maar we weten niet of zijn vergeten dat ons onderbewuste, ons gevoel, de beste raadgever is.

Jammer toch, dat u van het beste advies, dat nog gratis is ook, geen gebruik maakt?

3. De cijfers ofwel het resultaat van uw bedrijf zijn uiteraard ook belangrijk en mogen geen verrassing zijn aan het einde van het jaar. Wacht u daarvoor netjes het rapport van uw accountant af of weet u het hele jaar door hoe het resultaat zal zijn?

Meten is weten, toch?  

4. Wat voor u van toepassing is, is dat ook voor uw personeel. Leer uw personeel op een andere manier en dus nog beter kennen, zodat u het optimale uit hen én uit de samenwerking kunt halen.

Wist u  dat vertrouwen  de beste basis voor samenwerking is en niet de bonus aan het einde van het jaar?

5. Door de in stukken geknipte (op de cijfers gebaseerde)  advisering;  één adviseur voor de fiscaliteit, een andere voor het juridische gedeelte, weer een andere voor het financiële deel en eventueel nog een coach die een training komt geven, wordt er geen blijvende samenhang gecreëerd en u maakt onnodig extra kosten.

Maar zeg eens eerlijk; u koopt toch ook geen  auto die u later zelf nog in elkaar moet zetten?

Graag laten wij u zien hoe wij onze ervaring met en kennis van het onbewuste gedrag van de mens combineren met onze kennis van de financiële, fiscale en juridische  aspecten van het ondernemerschap  en met u samenwerken om uzelf, uw personeel en dus uw bedrijf in een zo optimaal mogelijke conditie te krijgen en te houden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *