Hoe werken wij?

Tijdens een kennismakingsgesprek bepalen wij samen of we met elkaar in zee zullen gaan. Net als u vinden wij het belangrijk qua gevoel op één lijn te zitten en dat er een basis voor vertrouwen is. Wij willen ons volledig inzetten maar verwachten dit ook van u. Uiteindelijk zult u zelf de stappen moeten zetten die nodig zijn om samen tot het gewenste resultaat te komen. Voor dit gesprek nemen we dus alle tijd. Pas wanneer u ervan overtuigd bent dat wij de juiste partners zijn, begint de inventarisatie. Dat kan nog tijdens dit eerste gesprek, maar ook in een vervolggesprek.

Download onze brochure

Onze werkwijze en uw voordelen

Werkwijze Successie in Bedrijf

  • “Drie vliegen in 1 klap”: wij combineren onze specialismen, estate planning en bedrijfsoverdrachtbegeleiding en bewustwording. Dit levert u succes, tijd- en dus ook geldwinst op.
  • Vaste prijs ongeacht het aantal uren: Wij maken het proces voor u overzichtelijk in een schema, het SuccessieSchema. Dit gebruiken wij voor een kostenraming en die leggen wij vast, zodat u weet waar u aan toe bent. Wij garanderen u onze volledige inzet zonder een meerprijs in rekening te brengen als de werkzaamheden langer duren dan geschat. Wij vinden het namelijk erg belangrijk dat er voldoende ruimte is voor u maar ook voor ons om samen te werken en om flexibel te werken met uw Successieplan. Geremd worden door een blik op de klok en uren tellen hoort daar wat ons betreft niet meer bij.
  • Overzicht gedurende het hele traject: u houdt overzicht over het hele traject en de te nemen stappen en kunt daardoor ook sneller ingrijpen indien nodig.
  • Eén centrale gesprekspartner: wij organiseren en begeleiden het overdrachtsproces en staan u bij elke stap terzijde. En wij zorgen ervoor dat beleving en resultaat voor alle betrokkenen in evenwicht blijven. Wij zijn hierbij de spin in het web, wij communiceren met al uw andere adviseurs (zie illustratie). Op die manier heeft u slechts te maken met één centrale gesprekspartner die iedereen op het juiste moment inschakelt en van de juiste informatie voorziet. U hoeft uw verhaal dus maar één keer te vertellen, namelijk aan ons, en niet aan alle betrokken adviseurs apart. Zo vermijdt u tijdverlies en energieverspillende communicatiestoornissen.
  • Steun en vertrouwen van de omgeving: wij helpen u duidelijkheid, overeenstemming, acceptatie, medewerking, vertrouwen en steun binnen de familie en van uw personeel te krijgen.
  • Bedrijfsfilosofie: wij zorgen dat uw bedrijfsfilosofie duidelijk wordt neergezet en uitgedragen en uiteindelijk wordt overgedragen.

Wie zijn wij?

Successie in Bedrijf is opgericht vanuit onze overtuiging en ervaring dat bij Estate Planning en een bedrijfsoverdracht de gewenste situatie makkelijker en beter is te bereiken wanneer niet de koude cijfers en wettelijke regels het uitgangspunt vormen, maar de gevoelsmatige kant, mits deze goed begeleid wordt. Uiteraard zijn die cijfers en wettelijke regels belangrijk, maar deze horen in onze visie niet leidend te zijn. Met onze expertise weten wij precies hoe we alle gebieden moeten combineren die hierbij een rol spelen. Maar altijd vanuit uw beleving, uw kracht en uw visie. U en uw bedrijf plukken daar de vruchten van!

Annet van Gils-Kuys

Foto Annet van Gils KuysAnnet van Gils (directeur van Successie in Bedrijf) heeft haar kennis van en ervaring met Estate Planning opgedaan tijdens haar 32-jarige carrière bij een bank. Als adviseur bedrijfsoverdracht voor mkb-en agrarische bedrijven kwam haar passie voor het begeleiden van de mens bij het proces van de bedrijfsoverdracht steeds meer centraal te staan, met name de gevoelsmatige kant. Uit eigen ervaring weet zij dat wat een moeizaam proces lijkt en ook is, door hulp en begeleiding overzichtelijker en ook minder beangstigend wordt. Als eenmaal de eerste stap is gezet, dan volgen de andere stappen ook en gaan de veranderingen steeds beter bij elkaar passen. Een mooiere beloning dan er met trots en voldoening op kunnen terugkijken is er dan ook niet! Zie verder bij LinkedIn: Annet van Gils-Kuys.

Roland van Gils

Foto Roland van GilsRoland van Gils (directeur van Successie in Bedrijf) heeft zijn kennis van en ervaring met het begeleiden van mensen opgedaan in diverse leidinggevende functies tijdens zijn 30-jarige carrière bij een bank. Zijn passie ligt in het helpen en stimuleren van mensen om het beste uit zichzelf te halen. Daarbij is het belangrijk dat mensen niet alleen inzicht krijgen in hun gedrag, maar ook in het waarom zij een bepaald gedrag vertonen: wat beweegt hen, wat zijn hun drijfveren? Hij heeft zich hierin verder bekwaamd door een tweejarige opleiding te volgen. Mensen geven na samenwerking of een gesprek met hem aan dat zij zichzelf kunnen zijn en zich daardoor makkelijker openstellen. Daardoor ontdekken zij wat hen beweegt en wat hen tegenhoudt en waarom zij in een bepaald patroon blijven steken. Pas dan kun je jezelf veranderen en die verandering ook blijvend maken! Zie verder bij LinkedIn: Roland van Gils.